Lean Startup.. Business Model Canvas.. Design Thinking.. Mooie methodieken en hulpmiddelen. Maar al te vaak komen we mensen tegen die 1 of meer tools ‘ingezet’ hebben, maar ontbreekt toch echt het gesprek met de klant en/of eindgebruiker. Het is een hele kunst, en vergt veel moed en doorzettingsvermogen (de ouderwetse plaat voor je hoofd) om dit soort tools goed toe te passen.

Hoeveel klanten en gebruikers heb je al gesproken? Wat voor informatie heb je al verzameld en welke wijzigingen heeft dat tot gevolg gehad in jouw aanpak, planning en concept? Je kunt jouw proces naar de markt aanzienlijk succesvoller en efficienter maken met de juiste praktische aanpak. Eerlijk gezegd moet het ook wel in je zitten. Het boekje volgen kunnen veel mensen. Mocht je daar wat uitdaging in zien dan kun je (meestal tegen veel geld) ook ontelbare cursussen en trainingen volgen of programma’s.

Wil je echt in de praktijk geholpen worden om jouw marktverkenning, opbouwen van je eerste gebruikersgroep, valideren van je concept onder de knie te krijgen? En denk je dat deskundig advies in de combinatie product en business jouw veel verder zal brengen in jouw route naar de markt? Kom dan eens langs voor een kennismaking.